Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának
Kisgyermek Szociális Intézmények

Napirend

Bölcsődénk a családi nevelésre építve, azt kiegészítve biztosítja a kisgyermekek egészséges fejlődését, a bölcsődei napi élet két fő tevékenységén, a játékon és a gondozáson keresztül.

A kisgyermek legfontosabb tevékenysége a játék. A játék által ügyesedik, fejleszti készségeit, a játékban ismerkedik az anyagok tulajdonságaival, egymáshoz való viszonyukkal.
A játék a társkapcsolatok alakulásának és az érzelmi élet gazdagodásának is a legfontosabb színtere. Megkönnyíti a szocializációt, a közösségi magatartás kialakulását.
A kisgyermeknevelők a nyugodt légkör megteremtésével, valamint a helyes nevelői magatartás biztosításával, a kisgyermekek életkori- és egyéni sajátosságainak figyelembevételével segítik, támogatják az elmélyült játékot.

A bölcsődei gondozás feladata a gyermek testi-lelki szükségleteinek kielégítése, a fejlődés elősegítése. Gondozás közben az egyéni bánásmód, a kisgyermeknevelő meleg, szeretetteljes odafordulása segíti a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatását.

A harmonikus, biztonságot nyújtó bölcsődei élet megteremtéséhez nyújt segítséget a folyamatos és rugalmas napirend, mely egyszerű, a kisgyermek számára könnyen kiismerhető, követhető, kiszámítható. Benne a játéktevékenység és a gondozási tevékenységek rendszeresen ismétlődnek, mindig ugyanabban az időben történnek.

6.00 – 8.00 Érkezés

A gyermekek folyamatosan érkeznek, a kisgyermeknevelő tájékozódik a szülőtől az előző napi és éjszakai, reggeli eseményekről, majd szabad játéklehetőséget biztosít a gyermekek számára.

8.00 – 8.30 Reggeli

Kézmosás után a csecsemők ölben, a kisgyermekek asztalnál ülve reggeliznek, családias, oldott légkörben.

8.30 – 11.00 Szabad játéktevékenység

A délelőtt folyamán a gyermekek számára – az időjárástól és az évszaktól függően – biztosított a szabad játékválasztás lehetősége a csoport szobában vagy a játszóudvaron. A kisgyermeknevelő a szabad önfeledt játéklehetőség mellett, olyan a gyermekek részéről önkéntesen választott, egyéni érdeklődést figyelembevevő, képességfejlesztő hatású kezdeményezéseket kínál, melyek elősegítik a kisgyermekek testi, értelmi, érzelmi és szociális fejlődését – játékos torna, alkotó tevékenység, mese, ének, mondóka, vers stb.
A szabad játéktevékenység közben tízórai van felkínálva gyümölcslé vagy gyümölcs formájában. 

11.00 – 11.30 Ebédhez készülődés 

A kisgyermeknevelő „saját” gyermekeinek gondozását végzi,  gyermeki autonómiájuk tiszteletben tartása mellett, önállósodásukat segítve. 


11.30 – 12.00 Ebéd

A kisgyermeknevelő a gyermekek önálló, kulturált étkezési szokásainak kialakítását segítve biztosítja az életkori sajátosságoknak és egyéni fejlettségnek megfelelő táplálékot, a családias légkörű étkezést.


12.00 – 14.30 Alvás, pihenés

A nyugodt, kiegyensúlyozott alvás feltételeinek megteremtése a kisgyermekek számára, a pihenés biztosítása.

14.30 – 15.00 Uzsonna

Ébredés után az önálló étkezésre nevelés feltételeinek megteremtésével, a kultúrált étkezés biztosítása, oldott légkörben.

15.00 – 17.00 (18.00) Távozás

A szülő érkezéséig a gyermekek számára szabad játéktevékenység biztosítása – az időjárástól és az évszaktól függően - a csoport szobában vagy az udvaron. A szülő megérkezésekor a kisgyermeknevelő tájékoztatja a szülőt gyermekével kapcsolatosan a napi fontosabb eseményekről, a gyermek napközbeni tevékenységéről.

 

Partnereink



 


Bölcsődék Egyesülete