Napirend
Bölcsődénk a családi nevelésre építve, azt kiegészítve biztosítja a kisgyermekek egészséges fejlődését, a bölcsődei napi élet két fő tevékenységén, a játékon és a gondozáson keresztül.
A kisgyermek legfontosabb tevékenysége a játék. A játék által ügyesedik, fejleszti készségeit, a játékban ismerkedik az anyagok tulajdonságaival, egymáshoz való viszonyukkal.
A játék a társkapcsolatok alakulásának és az érzelmi élet gazdagodásának is a legfontosabb színtere. Megkönnyíti a szocializációt, a közösségi magatartás kialakulását.
A kisgyermeknevelők a nyugodt légkör megteremtésével, valamint a helyes nevelői magatartás biztosításával, a kisgyermekek életkori- és egyéni sajátosságainak figyelembevételével segítik, támogatják az elmélyült játékot.
A bölcsődei gondozás feladata a gyermek testi-lelki szükségleteinek kielégítése, a fejlődés elősegítése. Gondozás közben az egyéni bánásmód, a kisgyermeknevelő meleg, szeretetteljes odafordulása segíti a gyermeki személyiség teljes kibontakoztatását.
A harmonikus, biztonságot nyújtó bölcsődei élet megteremtéséhez nyújt segítséget a folyamatos és rugalmas napirend, mely egyszerű, a kisgyermek számára könnyen kiismerhető, követhető, kiszámítható. Benne a játéktevékenység és a gondozási tevékenységek rendszeresen ismétlődnek, mindig ugyanabban az időben történnek.
6.00 – 8.00 Érkezés
A gyermekek folyamatosan érkeznek, a kisgyermeknevelő tájékozódik a szülőtől az előző napi és éjszakai, reggeli eseményekről, majd szabad játéklehetőséget biztosít a gyermekek számára.
8.00 – 8.30 Reggeli
Kézmosás után a csecsemők ölben, a kisgyermekek asztalnál ülve reggeliznek, családias, oldott légkörben.
8.30 – 11.00 Szabad játéktevékenység
A délelőtt folyamán a gyermekek számára – az időjárástól és az évszaktól függően – biztosított a szabad játékválasztás lehetősége a csoport szobában vagy a játszóudvaron. A kisgyermeknevelő a szabad önfeledt játéklehetőség mellett, olyan a gyermekek részéről önkéntesen választott, egyéni érdeklődést figyelembevevő, képességfejlesztő hatású kezdeményezéseket kínál, melyek elősegítik a kisgyermekek testi, értelmi, érzelmi és szociális fejlődését – játékos torna, alkotó tevékenység, mese, ének, mondóka, vers stb.
A szabad játéktevékenység közben tízórai van felkínálva gyümölcslé vagy gyümölcs formájában.
11.00 – 11.30 Ebédhez készülődés A kisgyermeknevelő „saját” gyermekeinek gondozását végzi, gyermeki autonómiájuk tiszteletben tartása mellett, önállósodásukat segítve. |
|
11.30 – 12.00 Ebéd A kisgyermeknevelő a gyermekek önálló, kulturált étkezési szokásainak kialakítását segítve biztosítja az életkori sajátosságoknak és egyéni fejlettségnek megfelelő táplálékot, a családias légkörű étkezést. |
A nyugodt, kiegyensúlyozott alvás feltételeinek megteremtése a kisgyermekek számára, a pihenés biztosítása. |
|
14.30 – 15.00 Uzsonna
Ébredés után az önálló étkezésre nevelés feltételeinek megteremtésével, a kultúrált étkezés biztosítása, oldott légkörben.
15.00 – 17.00 (18.00) Távozás
A szülő érkezéséig a gyermekek számára szabad játéktevékenység biztosítása – az időjárástól és az évszaktól függően - a csoport szobában vagy az udvaron. A szülő megérkezésekor a kisgyermeknevelő tájékoztatja a szülőt gyermekével kapcsolatosan a napi fontosabb eseményekről, a gyermek napközbeni tevékenységéről.